niedziela, 20 listopada 2011

Jak oszczędnie rozkręcić firmę?

Jak oszczędnie rozkręcić firmę?

Autorem artykułu jest Tomasz Galicki


Samo zakładanie działalności gospodarczej nie wiąże się może ze zbyt dużymi kosztami, jednak wszystko, co następuje potem kosztuje już o wiele więcej. Nie zawsze jest możliwość otrzymania dotacji, nie zawsze dostępne są też większe oszczędności na rozkręcenie biznesu. Jak oszczędzić, aby rozkręcić?

Okazuje się, że można i to całkiem sporo – nie zawsze potrzebne jest do tego śledzenie na bieżąco nowych trendów związanych z tematem „moja mała wielka firma”. Czasem naprawdę wystarczy ruszyć głową i rozejrzeć się wokół – rzeczywistość podsuwa nam różne pomysły.

Jeśli nasza praca może być wykonywana w domu, a tam są na tyle dobre warunki, że znajdzie się wolne pomieszczenie, w którym spędzimy czas pracując, możemy odpuścić wynajem biura. Gdy jednak istnieje potrzeba spotkań z klientami co jakiś czas, warto zastanowić się nad tym, czy wirtualne biuro nie będzie dobrym rozwiązaniem – jego koszt zaczyna się od 100 złotych, w zamian za to mamy możliwość spotkań z klientami w biurze w centrum miasta oraz wynajem sali konferencyjnej.

Świetnym sposobem na oszczędne rozkręcenie firmy jest też korzystanie z darmowego oprogramowania, przynajmniej tego, który nie stanowi głównego narzędzia zarobku. Jeśli np. zajmujemy się pośrednictwem ubezpieczeniowym, to nie potrzebujemy rozbudowanego programu graficznego, typu Photoshop, w zupełności wystarczy nam na przykład darmowy GIMP. Podobnie jest w przypadku pakietów biurowych – pakiet Open Office wystarczy do tworzenia zestawień w arkuszu kalkulacyjnym, tworzenia dokumentacji etc.

Śmiało możemy skorzystać również z jakiegoś darmowego programu do wystawiania faktur – na rynku jest ich obecnie bardzo dużo, więc jest w czym wybierać. A jeśli jesteśmy już przy księgowości, to dokumentowanie przychodów i kosztów w małej, rozwijającej się dopiero firmie, można robić samodzielnie – to też w dużej mierze obliczy za nas komputer.

Ostatnią kwestią, o której warto wspomnieć jest promocja biznesu. Stronę internetową, która jest podstawą, można zrobić używając darmowego skryptu, a jak się dobrze poszuka, to i dobry, w miarę unikalny szablon się znajdzie. Pozostaje jeszcze dodanie firmy na Facebooka i próba promocji swoich usług właśnie w tym serwisie społecznościowym.

Tego typu działania, przynajmniej w pierwszych miesiącach powinny wystarczyć, jednak w miarę rozwoju firmy powinno się przynajmniej z części „zamienników” zrezygnować, na rzecz bardziej profesjonalnych rozwiązań (płatne oprogramowanie, profesjonalna promocja usług).
---
T.G.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz